Wybór aminokwasów

przez | 21 czerwca 2019

Każdy organizm potrzebuje odpowiedniej dawki aminokwasów, które są niezbędne w zbilansowanej diecie. Należy zauważyć, że istotne znaczenie ma fakt, aby aminokwasy charakteryzowały się łatwo przyswajalną postacią. Stosowanie odżywek aminokwasowych jest rekomendowane przede wszystkim osobom, które są aktywne fizycznie.

Bezdyskusyjnie największą popularnością wśród odżywek aminokwasowych cieszy się BCAA 2-1-1. To suplement diety, który składa się z leucyny, izoleucyny oraz waliny w proporcjach 2:1:1. Istotne znaczenie ma fakt, iż to aminokwasy egzogenne, których organizm człowieka nie jest w stanie wytworzyć samodzielnie. Atutem włączenia do suplementacji BCAA 2:1:1 może okazać się zwiększenie wytrzymałości mięśni, szybsza redukcja tkanki tłuszczowej, a także działanie antykataboliczne.

Alternatywną propozycję, jeśli chodzi o aminokwasy stanowi beta-alanina, która może sprostać oczekiwaniom osób przeprowadzających bardzo intensywne treningi. Jego suplementacja jest rekomendowana przede wszystkim sportowcom, którzy pragną zwiększyć swój potencjał. Dzięki beta-alanine istnieją większe szanse na budowę suchej masy mięśniowej, natomiast zmęczenie po treningu powinno być wyraźnie mniejsze, choć nierzadko przeprowadzane treningi będą dłuższe.